Αρχική / ----------SLIDER / Τζίτζιφα: Ιδιότητες, Οφέλη και Χρήσεις…..


Τζίτζιφα: Ιδιότητες, Οφέλη και Χρήσεις…..

Τα τζίτζιφα, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και ωφέλιμα τρόφιμα στην Κίνα. Οι Κινέζοι τα χρησιμοποιούν όχι μόνο ως τρόφιμο, αλλά ως παραδοσιακό φάρμακο για τη θεραπεία διαφόρων προβλημάτων υγείας. Έτσι σήμερα, θα μάθουμε περισσότερα για αυτά τα ξεχασμένα πλέον στην Ελλάδα, φρούτα και τα απίστευτα οφέλη που προσφέρουν.

Διατροφική αξία
Τα τζίτζιφα είναι πλούσια σε πολλές βιταμίνες, κυρίως του συμπλέγματος Β. Δηλαδή, είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β6. 100 μόλις γραμμάρια μας παρέχουν το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης Β6 και 16% της βιταμίνης Β5. Παρέχουν ακόμη βιταμίνη Α, C, βιταμίνη Β2 και Β3.
Περιέχουν επίσης μεταλλικά στοιχεία.
Για την ακρίβεια, τα 100 γραμμάρια μας προσφέρουν το 40% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης χαλκού και 16% καλίου. Είναι επίσης μια καλή πηγή μαγνησίου, σιδήρου, μαγγανίου, ασβεστίου, ψευδαργύρου και φωσφόρου.




Οφέλη για την υγεία
Αντικαρκινικά:  Οι ακριβείς μηχανισμοί και οι ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ τζιτζιφιάς και καρκίνου είναι ακόμη υπό διερεύνηση, ωστόσο, τα πρώιμα αποτελέσματα δείχνουν μια θετική αντίδραση μεταξύ των βιοδραστικών ενώσεων της τζιτζιφιάς και της μείωσης της δραστικότητας των ελεύθερων ριζών και την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.
Οι ελεύθερες ρίζες μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και το DNA και να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα υγείας. Η λουτεΐνη και άλλα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα τζίτζιφα, καθιστούν αποτελεσματική αυτή την προληπτική μέθοδο για τον καρκίνο καθώς και άλλες μακροχρόνιες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων.
Λουτεΐνη: Αντιοξειδωτική, Αντικαρκινική δράση, Συμβάλλει στην καλή υγεία των ματιών




Γερό πεπτικό σύστημα
Τα τζίτζιφα συνδέονται με τη βελτίωση των πεπτικών διεργασιών. Αυτό αποδίδεται κυρίως στην περιεκτικότητα που έχουν σε φυτικές ίνες, αλλά οι σαπωνίνες και τα τριτερπενοειδή παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο σε αυτό, ενισχύοντας την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών και ενθαρρύνουν την υγιή κυκλοφορία των τροφίμων μέσω των εντέρων.
Αυτό βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, της κράμπας, του φουσκώματος και του μετεωρισμού, καθώς και πιο σοβαρών γαστρεντερικών καταστάσεων, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου.
Γαστρεντερικό, επαναφέρουμε την φυσιολογική λειτουργία ώστε να απορροφά θρεπτικές ουσίες

Αντικαταθλιπτικό:
Η τακτική κατανάλωση τους μπορεί να μειώσει το στρες και το φόβο και να στηρίξει την πνευματική ευστροφία. Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα εκχυλίσματα από τζίτζιφα βοηθούν στην ενεργοποίηση της ακετυλοτρανσφεράσης χολίνης, ενός σημαντικού ενζύμου στη σύνθεση της ακετυλοχολίνη η οποία είναι ένα οργανικό μόριο που δρα ως νευροδιαβιβαστής.
Έλλειψη Ακετυλοχολίνης οδηγεί σε εγκεφαλικές βλάβες, άνοια και νόσο Αλτσχάιμερ




Αίμα:
Έχουν άφθονο σίδηρο, ο οποίος είναι γνωστός για την ικανότητά του να καταπολεμά την αναιμία και να αναπληρώνει τα ερυθρά αιμοσφαίρια.
Θρέψτε το αίμα: Βελτιώνοντας το, βελτιώνεται και η υγεία

Κυκλοφορικό:
Τα τζίτζιφα είναι μια καλή πηγή σιδήρου και φωσφόρου, τα οποία είναι στην πραγματικότητα τα βασικά στοιχεία των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Εάν πάσχετε από σιδηροπενία, ή αναιμία, μπορεί να προκύψουν συμπτώματα όπως μυϊκή αδυναμία, δυσπεψία, κόπωση, νοητική σύγχυση και ζάλη.
Με την αύξηση του σιδήρου και του φωσφόρου που επιτυγχάνεται κατά την κατανάλωση τζίτζιφων, μπορείτε να αυξήσετε τη ροή του αίματος, οξυγονώνοντας έτσι πιο αποτελεσματικά τα όργανα και τα άκρα σας, εκτοξεύοντας την ενέργεια του οργανισμού σας!
Το παν στην υγεία είναι η καλή κυκλοφορία του αίματος

Πίεση του αίματος:
Η τακτική κατανάλωση φρέσκων jujubes μπορεί να ρυθμίσει την αρτηριακή σας πίεση. Τα αποξηραμένες τζίτζιφα περιέχουν υψηλά επίπεδα καλίου τα οποία μπορούν να βελτιώσουν την αρτηριακή πίεση κρατώντας τα αιμοφόρα αγγεία χαλαρά.
Κάλιο: Μειώνει την πίεση, προλαμβάνει εγκεφαλικά και οστεοπόρωση

Καταρράκτης:
Είναι πλούσια σε ζεαξανθίνη, ένα φυτοθρεπτικό συστατικό που είναι πολύ ευεργετικό για τα μάτια σας και μπορεί να αποτρέψει τον καταρράκτη.
Καταρράκτης: Διατροφή-Βότανα-Γιατροσόφια που εμποδίζουν την κυριότερη, παγκοσμίως αιτία τύφλωσης

Καρδιακή υγεία:
Τα τζίτζιφα είναι γεμάτα πολυφαινόλες που μπορούν να αποτρέψουν αποτελεσματικά τις καρδιακές βλάβες που προκύπτουν από μία καρδιακή προσβολή.
Πολυφαινόλες: Από ποιες παθήσεις μας προστατεύουν;

Ανοσοποιητικό σύστημα:
Μπορούν να ενισχύσουν και το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Τα τζίτζιφα είναι πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών, όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α και πολλές οργανικές ενώσεις και οξέα.
Τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών, δηλαδή τα επικίνδυνα υποπροϊόντα της κυτταρικής αναπνοής, τα οποία ευθύνονται για πολλές χρόνιες παθήσεις και ασθένειες στο σώμα. Η βιταμίνη C ενισχύει επίσης την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων, τον Νο. 1 υπερασπιστή του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Καλύτερος ύπνος:
Το Jujube περιέχει φλαβονοειδή, σαπωνίνες και πολυσακχαρίτες, που όλα έχουν καταπραϋντική επίδραση στο νευρικό σύστημα. Με αυτόν τον τρόπο, αποτρέπει την αϋπνία και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου σας.
Η έλλειψη ύπνου μεταβάλει τη λειτουργία 711 γονιδίων μας



Πώς να τα χρησιμοποιήσετε
Τα τζίτζιφα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος. Είναι εξαιρετικά ευπροσάρμοστα και μπορούν να καταναλωθούν με πολλούς τρόπους. Μπορείτε να τα φάτε φρέσκα, ή να τα προσθέσετε στη μαγειρική σας, σε σούπες, ζωμούς, επιδόρπια και ροφήματα.

Όπως είπαμε και προηγουμένως, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο. Έτσι, στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, χρησιμοποιούνται για την πρόληψη της αναιμίας. Η αναιμία εμφανίζεται ως αποτέλεσμα του χαμηλού επιπέδου αιμοσφαιρίνης στο αίμα.
Η αιμοσφαιρίνη είναι μια πρωτεΐνη στα ερυθρά αιμοσφαίρια που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά οξυγόνου μέσω του αίματος. Εάν το σώμα σας έχει έλλειψη σιδήρου, είναι πιο πιθανό να αντιμετωπίσετε αναιμία.

Σιδηροπενική αναιμία: Διατροφή και Βότανα
Για πολλά χρόνια, οι Κινέζες χρησιμοποιούν τα τζίτζιφα για να αναπληρώσουν το μηνιαίο χαμένο αίμα. Μπορεί να βελτιώσει την κυκλοφορία και τη γενική υγεία σας.

Χυλός με τζίτζιφα (Congee)
Τα απαραίτητα συστατικά:
• 1 φλιτζάνι καστανό ρύζι
• 5 Τζίτζιφα (κομμένα και χωρίς σπόρους)
• 4 φλιτζάνια νερό
Διαδικασία
Βράζουμε το ρύζι με τα τζίτζιφα και αφήνουμε να σιγοβράζουν μέχρι να μαλακώσει το ρύζι. Φροντίστε να σιγοβράσουν σε χαμηλή φωτιά. Μαγειρέψτε για 25-30 λεπτά. Σερβίρετε ζεστό. Αυτό θα βελτιώσει το πεπτικό σας σύστημα και την κυκλοφορία του αίματος.
Πώς να τα φτιάξετε ρόφημα
Μπορείτε να τα βρείτε σε τρεις μορφές: φρέσκα, αποξηραμένα και ως γλυκό. Παρόλο που τα φρέσκα φρούτα είναι πολύ ευεργετικά και πλούσια σε βιταμίνη C, τα αποξηραμένα χρησιμοποιούνται για την παρασκευή ροφήματος ή σούπας.
Οδηγίες:
Σε ανοξείδωτο δοχείο, προσθέστε 500 ml νερού και τοποθετήστε σε φωτιά. Θα πρέπει να κάνετε από μια σχισμή σε 10 τζίτζιφα και να αφαιρέσετε τους σπόρους. Αφήνουμε να σιγοβράσει για 15 λεπτά σε χαμηλή φωτιά. Στη συνέχεια, αφαιρέστε και αφήστε το να κρυώσει, πριν το καταναλώσετε
Οι άνθρωποι που υποφέρουν από αϋπνία, ή στρες, μπορούν να καταναλώσουν το εκχύλισμα σπόρων της τζιτζιφιάς, που είναι ένα ωραιότατο φάρμακο για την αϋπνία. Η ηρεμιστική φύση των οργανικών ενώσεων που περιέχονται σε αυτό το ευεργετικό φρούτο ηρεμεί το σώμα και το μυαλό. Απλώς δοκιμάστε ένα ωραίο αφέψημα από τζίτζιφα∙ ό,τι πρέπει για έναν χαλαρό κι ήρεμο ύπνο.
Όσοι πάσχουν από δυσκοιλιότητα, αέρια, φούσκωμα, έλκη στο στόμα, πυρετό και βήχα με κίτρινο φλέγμα συνιστάται να αφαιρούν τους σπόρους όταν τρώνε τζίτζιφα.
Παρακαλώ πιθανή αναδημοσίευση να γίνεται με ενεργό σύνδεσμο και ρητή αναφορά στα:
Επιμέλεια/Μετάφραση: proionta-tis-fisis.com

Check Also

Τεστ ΠΑΠ: Στάλθηκαν τα πρώτα SMS για την πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας

Τα πρώτα SMS που ενημερώνουν τις γυναίκες που δικαιούνται δωρεάν τεστ ΠΑΠ εστάλησαν την Δευτέρα …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *