Αρχική / -------Ροή θεμάτων / ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ: (Παραμυθούπολη, Κέντρο προσχολικής αγωγής): “Παίζω με φαντασία, μαθαίνω με αγάπη…”


ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ: (Παραμυθούπολη, Κέντρο προσχολικής αγωγής): “Παίζω με φαντασία, μαθαίνω με αγάπη…”

«Άνθρωποι που αγαπούν τα παιδιά και βρίσκουν  στην αθωότητα τους θησαυρούς, αυτοί οι άνθρωποι είναι φτιαγμένοι να διαμορφώνουν το χαρακτήρα των παιδιών μας»…..

Όταν σε βαφτίζουν Τρισεύγενη μάλλον είναι στο αίμα σου ν’ ασχοληθείς με ότι πιο ευγενικό. Και τί άλλο θα ήταν αυτό, εκτός από κάτι που  σχετίζεται με τα μοναδικά μας βλαστάρια; Βρήκαμε την κυρία Νικολοπούλου στο Αίγιο, στο κέντρο προσχολικής αγωγής – νηπιαγωγείο «Παραμυθούπολη» που το είχαμε ακούσει μα, δεν το είχαμε δει.
Περιηγηθήκαμε στο χώρο και είχαμε μαζί της μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση

Ερ. Κυρία Βένη, από Τρισεύγενη, Νικολοπούλου,  είστε νηπιαγωγός, σωστά;
Απ.  Ναι. Έχω τελειώσει το τμήμα του παιδαγωγικού – νηπιαγωγών του Καποδιστριακού πανεπιστημίου, στην Αθήνα.

Ερ.  Θέλατε πάντα ν ασχοληθείτε με τα παιδιά;
Απ.  (χαμογελάει) Από μικρή. Έχω και ψυχολογικό τραύμα! Κάποια δασκάλα με είχε χτυπήσει άδικα κι’ από τότε ορκίστηκα ότι θα κάνω ένα δικό μου νηπιαγωγείο όπου δε θα χτυπάμε τα παιδάκια, δεν θα υψώνουμε τον τόνο της φωνής, αντιθέτως θα επιδιώκουμε τη χαρά και το διάλογο.

Ερ. Δεν πιστεύετε πως «το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο»;
Απ. «το ξύλο ΔΕΝ βγήκε από τον παράδεισο» μα από κακούς εκπαιδευτές….

Ερ.  Πώς εμπνέεστε το ημερήσιο πρόγραμμά των παιδιών;
Απ.  Ξεκινάμε απ’ τα ενδιαφέροντα των ίδιων των παιδιών. Για παράδειγμα αν εμείς προγραμματίσαμε κάτι και το παιδί, μας οδηγήσει αλλού αν πει π.χ. ότι δεν κοιμήθηκε το προηγούμενο βράδυ γιατί φωνάζανε στο δίπλα σπίτι, το βλέπουμε σαν ευκαιρία για να συζητήσουμε για τις οικογενειακές σχέσεις, την κοινωνική συμπεριφορά, το σεβασμό στις ώρες κοινής ησυχίας. Έτσι αρχίζει ένας διάλογος, με ποικίλα θέματα που στόχο έχει να ενθαρρύνει την κριτική σκέψη, την κοινή λογική, τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου..

Ερ. Μάλιστα. Εκεί εντάσσονται λοιπόν, οι δύο θεατρικές παραστάσεις που ανεβάζετε ετησίως και το θεατρικό παιχνίδι..
Απ.  Έχω σπουδάσει στο θέατρο της ημέρας με το Λάκη Κουρεντζή για τρία χρόνια. Είναι απαραίτητη ενασχόληση για το παιδί. Μαθαίνει ν’ απελευθερώνει την κίνησή του, να εκφράζεται με το σώμα του και νομοτελειακά να βγει πιο μεστός και αυθόρμητος ο λόγος του. Δουλεύουμε πολύ τον αυτοσχεδιασμό. Τα παιδιά μπαίνουν σε μια μαγική ιστορία που εξελίσσεται απ’ τα ίδια, κι έτσι αναπτύσσεται η φαντασία και το λεξιλόγιό τους

Ερ.  Πώς βρίσκετε το θέμα στα θεατρικά σας παιχνίδια;
Απ.  Από ένα παραμύθι..ή ένα όνειρο..ένα ποίημα..ένα πίνακα ζωγραφικής. Ξεκινήσαμε π.χ. να δουλέψουμε τα σχήματα. Για να εξοικειωθούν, άρχισαν να κάνουν τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλους με το σώμα τους. Καταλήξαμε στους κύκλους του Καντίνσκι παρατηρώντας τον πίνακα και συνεχίσαμε με αφορμή αυτό τον πίνακα. Και όλα αυτά ακούγοντας όμορφες μουσικές απ’ όλο τον κόσμο.

Ερ. Ακούγεται πολύ δύσκολο για τόσο μικρές ηλικίες.
Απ.  Μην υποτιμάμε τα παιδιά, είναι πολύ πιο έξυπνα και πλέον έχουν περισσότερα ερεθίσματα. Για τις παραστάσεις μας επιλέγουμε ένα θεατρικό έργο με θέμα το κεντρικό εκπαιδευτικό θέμα της χρονιάς και τ αφήνουμε να επιλέξουν το καθένα το ρόλο του, προκειμένου ν’ αναπτύξουν κριτήριο επιλογής, αισθητική, αίσθημα δικαίου.

Ερ.  Όταν λέτε πως διδάσκετε και Αγγλικά…υποθέτω εννοείτε απλές λεξούλες ή έστω φράσεις.
Απ. Η δασκάλα των Αγγλικών τους μιλάει πάντα στα  αγγλικά και ακούν απ’ αυτή πολλά αγγλικά τραγούδια. Επίσης τα παιδιά ασχολούνται με το κουκλοθέατρο, με μουσική μέσω συστήματος  Ορφ, μουσικοκινητική και κυκλοφοριακή αγωγή, γεωγραφία, τέχνη και παιχνίδια, φυσικές επιστήμες και πειράματα, μουσειακή αγωγή κ.α.

Ερ.  Κανονικό σχολείο δηλαδή..
Απ.  Που γίνεται μέσω παιχνιδιού και βιωματικά. Λυπάμαι που θα το πω αλλά υπάρχουν παιδιά που θέλουν να επιστρέψουν εδώ, αν και ξεκίνησαν ήδη το δημοτικό.

Ερ. Πόσες ώρες απασχολείται κάθε παιδί εδώ;
Απ. 8 ώρες με πρόγευμα και γεύμα. Εννοείται πως προσέχουμε πολύ την διατροφική ισορροπία. Πηγαίνουμε εκπαιδευτικές εκδρομές σε κοντινές πόλεις, σε μουσεία, προσπαθούμε να μεταδώσουμε γνώση χωρίς πίεση και πάντα με χαμόγελο. Το παιδί δεν υποχρεούται να σε παρακολουθεί. Εσύ πρέπει να τα καταφέρεις να κρατήσεις το ενδιαφέρον του. Αν κάνεις τη δουλειά σου με πραγματική αγάπη και μεράκι!

Ερ. Η αλήθεια είναι πως η καλύτερη εκπαιδευτική αγωγή για τα παιδιά είναι η αγάπη. Όταν τα παιδιά καταλάβουν πως κάποιος τα αγαπάει και ακούει τα θέλω του, τότε ανοίγεται πιο εύκολα και σ’ αφήνει να πλησιάσεις πιο εύκολα μεταδίδοντας γνώσεις χωρίς πίεση.
Απ. Τα παιδιά πάντα αντιγράφουν τις δικές μας συμπεριφορές. Δεν υπάρχουν τέλεια παιδιά, υπάρχουν όμως ευτυχισμένα παιδιά και εμείς βάσει αυτού τα εκπαιδεύουμε. Η συγγραφέας Judy Ford, στο βιβλίο της Wonderful ways to love a child μας λέει: “Μάθε τα παιδιά να αγαπούν τον εαυτό τους” κι εμείς εδώ αυτό επιδιώκουμε…..

Ευχαριστώ για το χρόνο σας και ειλικρινά χάρηκα με την κουβεντούλα μας.

Check Also

Πολύ σοβαρή αλλά σταθερή η κατάσταση της υγείας της Μαρινέλλας – Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα

  Μάχη να κρατηθεί στη ζωή δίνει η Μαρινέλλα, η οποία νοσηλεύεται στην εντατική, μετά …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

-----------------------------------------

//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js

-----------------------------------------