Αρχική / ----SLIDER / Sweet Tooth: Το τέλος του κόσμου και η αρχή της φαντασίας….


Sweet Tooth: Το τέλος του κόσμου και η αρχή της φαντασίας….

Η νέα σειρά του Netflix είναι μια εξαιρετικά καλοφτιαγμένη και παραμυθένια περιπέτεια, αλλά και μια ονειρική παραβολή για τον ιό, την πανδημία και την ζωή μετά.

Tι εμφανίστηκε πρώτα; Ο ιός ή τα υβρίδια;», ακούγεται να αναρωτιέται (χωρίς να μπορεί να προσφέρει απάντηση) η φωνή του αφηγητή, που ανήκει στον Τζέιμς Μπρόλιν (πατέρα του Τζος Μπρόλιν και σύζυγο της Μπάρμπρα Στρέιζαντ) και θυμίζει μεταξύ άλλων με την θυμόσοφη, «γνωστική» χροιά της την αντίστοιχη του Σαμ Έλιοτ στον «Μεγάλο Λεμπόφσκι».

 

Ο ιός σ’ αυτή την τηλεοπτική μεταφορά της ομώνυμης σειράς κόμικ του Jeff Lemiere μοιάζει πολύ με αυτόν που μας απειλεί, μας κυνηγά και μας στοιχειώνει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, είναι όμως ακόμα πιο ισχυρός και φονικός, προκαλώντας εκτός από αμέτρητους θανάτους, μαζικό πανικό και συνθήκες απόλυτου χάους και Αποκάλυψης, ακόμα και μετά την υποχώρησή του.

 

Όσο για τα «υβρίδια», πρόκειται για «μεταλλαγμένα ημίαιμα πλάσματα», δηλαδή για παιδάκια που άρχισαν να γεννιούνται κατά (ή μήπως πριν;) την εξάπλωση της πανδημίας και μοιάζουν με κανονικά (και χαριτωμένα) ανθρώπινα παιδάκια, με την λεπτομέρεια όμως ότι μπορεί να έχουν κερατάκια, μυτερά αυτάκια και ουρίτσες.




Ένα από αυτά τα παιδάκια είναι και ο Γκας, που τον πήρε ως νεογέννητο ο πατέρας του μακριά από τα φλεγόμενα αστικά κέντρα, όταν η κατάσταση είχε τεθεί ανεπιστρεπτί εκτός ελέγχου – όταν ξεκίνησε η «Μεγάλη Κατάρρευση», όπως αποκαλείται στη σειρά το τέλος του πολιτισμού που πυροδότησε η πανδημία –  και τον μεγάλωσε στην ερημιά της βαθιάς υπαίθρου, κρατώντας τον μακριά από κάθε ανθρώπινη επαφή. Και τώρα ο μικρός με το παρατσούκλι «γλυκατζής» (εξ ου και ο τίτλος “Sweet Tooth”) είναι πια δέκα χρονών και έχει πολλές απορίες.

 

Το “Sweet Tooth” δεν προκαλεί συγκρίσεις με άλλες σειρές ή ταινίες, έχοντας κατακτήσει ένα πολύ ιδιαίτερο και δικό του σύμπαν που στέκεται ακόμα κι όταν δεν λειτουργούν εξίσου όλα του τα μαγικά τρικ.

«Το τέλος του κόσμου έχει τον περίεργη ιδιότητα να δημιουργεί συνδέσεις», όπως επίσης μας πληροφορεί ο αφηγητής. Μια τέτοια είναι η σχέση που αποκτά ο μικρός όταν αποφασίζει να αναζητήσει την μητέρα του, με έναν μεγαλόσωμο πρώην μισθοφόρο της Αποκάλυψης.

 

Συγχρόνως, ένας γιατρός προσπαθεί να προστατεύσει από την απελπισία και την οργή του (εναπομείναντος) όχλου την άρρωστη γυναίκα του, ενώ μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει να βρει καταφύγιο στον ρημαγμένο ζωολογικό κήπο, τον οποίο σταδιακά μετουσιώνει σε κέντρο προστασίας «υβριδικών» και πάσης φύσεως κατατρεγμένων πλασμάτων.

 

 

«Mεταλλαγμένα ημίαιμα πλάσματα», δηλαδή παιδάκια που άρχισαν να γεννιούνται κατά (ή μήπως πριν;) την εξάπλωση της πανδημίας και μοιάζουν με κανονικά (και χαριτωμένα) ανθρώπινα παιδάκια, με την λεπτομέρεια όμως ότι μπορεί να έχουν κερατάκια, μυτερά αυτάκια και ουρίτσες.




Αυτοί είναι κάποιοι από τους κεντρικούς χαρακτήρες της εξαιρετικά όμορφης (η χρωματική παλέτα και η παραμυθένια, παραισθητική φωτογραφία εντυπωσιάζουν, όπως και τα πανοραμικά πλάνα στην απεραντοσύνη του φυσικού τοπίου της Νέας Ζηλανδίας όπου γυρίστηκε η σειρά λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια του lockdown) φανταστικής αυτής περιπέτειας που απλώνει τον πρώτο κύκλο της σε οχτώ επεισόδια.

 

Επίσημα το Netflix έχει θέσει ως ηλικιακό όριο παρακολούθησης της σειράς τα 13 χρόνια. Λογικό, εν μέρει, από την στιγμή που υπάρχουν σκηνές και εικόνες όχι ακριβώς άγριες και αποτρόπαιες, μη ενδεδειγμένες όμως για μικρά παιδιά. Από την άλλη όμως, ίσως η ιδανική ηλικία θεατή της σειράς να είναι αυτή του προέφηβου Γκας, το γεμάτο δέος, θαυμασμό αλλά και πληγές βλέμμα του οποίου δανείζεται συχνά η κάμερα.

 

Ή μάλλον, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, εκτός των άλλων θετικών και συναρπαστικών στοιχείων της (και είναι πολλά), η σειρά ανακαλεί για λογαριασμό του ενήλικου θεατή τον δεκάχρονο εαυτό του, θυμίζοντάς του πώς είναι να αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο μέσα από την ματιά και την φαντασία ενός παιδιού που έχει ζήσει μια ζωή ερμητική αλλά γεμάτη φυσικά ερεθίσματα. Και τώρα βλέπει για πρώτη φορά, μαζί του κι εμείς, πώς είναι ένας κόσμος που έχει μεταμορφωθεί και διαβρωθεί από την αρρώστια, τον πόνο, την καταστροφή.




Αν κανείς θέλει να αναζητήσει σώνει και καλά αναφορές και αναλογίες σε άλλες σειρές ή ταινίες, η λίστα μπορεί να γίνει ατέλειωτη περιλαμβάνοντας τα πάντα από τη Hanna, τον Δρόμο (The Road), το Mad Max, το Willow και το Contagion μέχρι τον Μάγο του Οζ και τον Πίτερ Παν, και επίσης τους «σπιλμπεργκιανούς» / νοσταλγικούς τόνους του Stranger Things, μιας από τις πιο δημοφιλείς παραγωγές της ίδιας πλατφόρμας.

 

Το “Sweet Tooth” όμως δεν προκαλεί τέτοιες συγκρίσεις, έχοντας κατακτήσει ένα πολύ ιδιαίτερο και δικό του σύμπαν που στέκεται ακόμα κι όταν δεν λειτουργούν εξίσου όλα του τα μαγικά τρικ.

 

 

Check Also

Φθινόπωρο: Ποιες εργασίες πρέπει να γίνουν στο σπίτι;

Το φθινόπωρο έφθασε και το σπίτι μας πρέπει να βγάλει τα “καλοκαιρινά” του και να …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *