Στις 29 Μαρτίου 2006, στο Ανώτατο Δικαστήριο της πολιτείας της Καλιφόρνιας, κατατέθηκε μια μήνυση που έκανε τον γύρο του κόσμου. Δύο πολύ μεγάλες δικηγορικές εταιρείες στρέφονται ενάντια σε 7 παραγωγούς αντηλιακών προϊόντων και σε 5 εμπορικά σήματα με την κατηγορία της συστηματικής εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού με ψεύτικες διαφημιστικές και παραπλανητικές αξιώσεις για την δυνατότητα των προϊόντων τους να προστατεύσουν από τον ήλιο και να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος και άλλων ασθενειών του δέρματος.
Οι κατηγορούμενες εταιρείες και εμπορικά σήματα ήταν οι Schering-Plough (Coppertone); Sun Pharmaceuticals and Playtex Products (Banana Boat); Tanning Research Laboratories (Hawaiian Tropic); Neutrogena Corp and Johnson & Johnson (Neutrogena); and Chattem Inc.(Bullfrog). Το κατηγορητήριο 122 σελίδων περιέγραφε πως οι συγκεκριμένοι παραγωγοί αντηλιακών έκαναν σκόπιμα ψευδείς και παραπλανητικές αξιώσεις στις ετικέτες των προϊόντων τους, στις διαφημίσεις τους και στις ιστοσελίδες τους στο διαδίκτυο ζητώντας αποζημίωση και θεραπεία για τους πελάτες τους καθώς και ένα δημόσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης των καταναλωτών για την προστασία από τον ήλιο που να πληρωθεί από την βιομηχανία αντηλιακών.
Μετά από αυτήν εξέλιξη στις ΗΠΑ, η ΕΕ έσπευσε να προστατεύσει την δικιά της βιομηχανία αντηλιακών.
Στις 4 Μαΐου 2006 η ΕΕ εξέδωσε δελτίο τύπου: «Ύστερα από τη δημόσια διαβούλευση που άρχισε σήμερα, η Επιτροπή θα εκδώσει μια σύσταση η οποία θα εξασφαλίζει ότι η βιομηχανία, από το 2007, θα εφαρμόζει μια τυποποιημένη, απλή και κατανοητή επισήμανση των αντηλιακών προϊόντων». Ανάμεσα σε άλλα η ΕΕ τονίζει ότι παρά τους συχνούς ισχυρισμούς όπως π.χ. «sunblocker» και «ολική προστασία», κανένα αντηλιακό προϊόν δεν μπορεί να παράσχει πλήρη προστασία από την ακτινοβολία UV ενώ τα αντηλιακά προϊόντα δεν πρέπει να δίνουν την παραπλανητική εντύπωση ότι παρέχουν επαρκή προστασία για μωρά και μικρά παιδιά.
Με βάση το κατηγορητήριο, οι προσδιορισμοί για τον δείκτη προστασίας (SPF) αφορούν μόνο την ακτινοβολία UVB αλλά οι κατασκευαστές τους χρησιμοποιούν για να υπονοήσουν ένα παρόμοιο επίπεδο και για την ακτινοβολία UVA, το οποίο δεν ισχύει στην πραγματικότητα.
Ενώ “το ηλιακό έγκαυμα” προκαλείται κυρίως από UVB ακτινοβολία, η ακτινοβολία UVA είναι υπεύθυνη για την γήρανση του δέρματος, προσβάλει το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα και είναι σημαντικός συνεισφέρων παράγοντας του καρκίνου του δέρματος.
Επίσης, ο προσδιορισμός «αδιάβροχο» είναι παραπλανητικός καθώς όλα τα αντηλιακά χάνουν την αποτελεσματικότητα τους όταν βυθίζονται στο νερό και δεν υπάρχει κανένα πρότυπο μέτρησης της αποτελεσματικότητας κατά της ακτινοβολίας UVA. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είχαν εξαπατηθεί. Καθώς τα αντηλιακά σταματούσαν την UVB ακτινοβολία που είναι υπεύθυνη για το κοκκίνισμα του δέρματος (ερύθυμα), οι άνθρωποι μπορούσαν να μείνουν περισσότερη ώρα κάτω από τον ήλιο χωρίς άμεσες ενοχλήσεις πιστεύοντας ότι το προϊόν που χρησιμοποιούν τους προστατεύει.
Η δήλωση της Διεθνούς Επιτροπής ‘Eρευνας για τον Καρκίνο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας επιβεβεβαιώνει: «αρκετές σχετικές επιδημιολογικές μελέτες έχουν παρουσιάσει σημαντικά υψηλότερους κινδύνους για το μελάνωμα (καρκίνους του δέρματος) στους χρήστες αντηλιακών απ’ ό,τι στους μη χρήστες. Τα προστατευτικά αποτελέσματα των αντηλιακών μπορούν να ξεπεραστούν από την υπερβολική έκθεση βασισμένη στην ψεύτικη υπόθεση ότι τα αντηλιακά καταργούν εντελώς τα δυσμενή αποτελέσματα της ηλιακής ακτινοβολίας».
Στις 2 Ιουλίου 2009 δόθηκε στην δημοσιότητα μια νέα έρευνα για τα αντηλιακά προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ
• Μόνο 5% από τα 1,571 προϊόντα της έρευνας ακολουθούσαν τα κριτήρια της έρευνας για ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, παρέχοντας προστασία για UVA ακτινοβολία, ήταν σταθερά κάτω από το ηλιακό φως και περιείχαν λίγες ή καθόλου ουσίες με ενδείξεις ή υποψίες για προβλήματα υγείας. Η έρευνα βασίστηκε σε εκατοντάδες επιστημονικές μελέτες, πρότυπα της βιομηχανίας καλλυντικών για τον έλεγχο της αντηλιακής αποτελεσματικότητας , κυβερνητικές και ακαδημαϊκές βάσεις
• Ποσοστό 5% των προϊόντων με τουλάχιστον δείκτη προστασίας SPF 30 παρέχουν προστασία μόνο για την UVB ακτινοβολία και δεν περιέχουν φίλτρα ή συνδυασμούς ουσιών που να παρέχουν προστασία για την πιο επικίνδυνη UVA ακτινοβολία.
• Πάρα πολλά προϊόντα (41%) περιέχουν ουσίες που μπορεί να μην είναι σταθερές από μόνες τους ή σε συνδυασμούς. Τα αντηλιακά «καταστρέφονται» από τον ήλιο μέσα σε λίγα λεπτά ή ώρες, επιτρέποντας την ακτινοβολία να περάσει στο δέρμα.
• Η παραπλάνηση συνεχίζεται. Εκφράσεις όπως «προστασία για όλη την ημέρα», «μπλοκάρει όλες τις επικίνδυνες ακτίνες» δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αλλά βρέθηκαν στις συσκευασίες.
• Πάρα πολλά αντηλιακά χρησιμοποιούν νανοσωματίδια. Αν και μελέτες δείχνουν ότι το οξείδιο του ψευδαργύρου (zinc oxide) και το διοξείδιο του τιτανίου (titanium dioxide) δεν διαπερνούν το δέρμα υπάρχουν έντονοι προβληματισμοί για την χρήση τους. Οι επιστήμονες ανησυχούν τόσο για τις περιπτώσεις τραυματισμένου ή προβληματικού δέρματος (ιδίως μετά από έκθεση στον ήλιο) όσο και για το περιβάλλον και άλλους οργανισμούς όπως βακτήρια ή θαλάσσια Αντηλιακά σε σκόνη ή σπρέι με νάνο-υλικά θεωρούνται πιο επικίνδυνα λόγω μεγαλύτερης απορρόφησης τους από τους πνεύμονες.
• Οι κίνδυνοι για την υγεία παραμένουν. Αρκετά από τα συστατικά των αντηλιακών κυκλοφορούν στο αίμα και μερικά σχετίζονται με αλλεργικές αντιδράσεις ή ακόμα και με ορμονικές διαταραχές.
• Νέα προϊόντα με πολύ μεγάλο δείκτη προστασίας SPF (50-100+) σε προκαλούν να καθήσεις περισσότερο στον ήλιο. Δυστυχώς παρέχουν προστασία με πολύ μικρή διαφορά (1-2%) από ένα αντηλιακό με SPF 30 ενώ επιβαρύνουν τον οργανισμό με διπλάσια ή τριπλάσια φίλτρα, αρκετά από τα οποία απορροφούνται στο σώμα. Αντηλιακό με δείκτη 15 απορροφά το 93% της UVB ακτινοβολίας ενώ με δείκτη 30 απορροφά το 97%.
Πηγή : beautyagainstcancer
Check Also
To Μονακό έβαλε τα γιορτινά του, απίστευτος ο στολισμός στο πριγκιπάτο -Τα δίδυμα πριγκιπόπουλα άναψαν τα φώτα….
Ο πρίγκιπας Ζακ και η πριγκίπισσα Γκαμπριέλα συνοδευόμενοι από τον πρίγκιπα Αλβέρτο Β’ και τη …