Αρχική / -----Ροή θεμάτων / Ύπνος: Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα παιδί;


Ύπνος: Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα παιδί;

Οι ανάγκες ύπνου ενός παιδιού αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται

Ο ύπνος είναι απαραίτητο μέρος της ρουτίνας όλων μας και αναπόσπαστο μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που κοιμούνται ικανοποιητικά έχουν πιο υγιές ανοσοποιητικό σύστημα και καλύτερες σχολικές επιδόσεις, βελτιωμένη συμπεριφορά, μνήμη και ψυχική υγεία. Αντίθετα, η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία ακόμη και κατάθλιψη.



Αλλά πόσες ώρες ύπνου είναι αρκετές για τα παιδιά;

Η απάντηση είναι πως οι ανάγκες διαφέρουν ανάλογα με το στάδιο ανάπτυξης στο οποίο βρίσκονται – δηλαδή ανάλογα με την ηλικία τους. Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά:

Βρέφη κάτω του 1 έτους

12-16 ώρες

Παιδιά 1-2 ετών

11-14 ώρες

Παιδιά 3-5 ετών

10-13 ώρες

Παιδιά 6-12 ετών

9-12 ώρες

Έφηβοι 13-18 ετών

8-10 ώρες

Λάβετε υπόψη ότι αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν τις συνολικές ώρες ύπνου σε ένα 24ωρο. Επομένως, εάν ο γιος ή η κόρη σας κοιμάται και μεσημέρι, θα πρέπει να το λάβετε υπόψη όταν αθροίσετε τις τυπικές ώρες ύπνου του/της.

Μαθαίνοντας το παιδί να υιοθετεί υγιεινές συνήθειες ύπνου

Οι εργαζόμενοι και οι μονογονείς ειδικά, συχνά αναγκάζονται να κοιμούνται 5, 6 ή και λιγότερες ώρες κάθε βράδυ. Αυτό είναι πιθανό να επηρεάσει τη δική σας κοινωνική και πνευματική λειτουργία, καθώς και να αυξήσει τον κίνδυνο για άλλα προβλήματα υγείας. Μπορεί να είναι δελεαστικό να πιστεύετε ότι τα παιδιά σας μπορούν επίσης να αντεπεξέλθουν με λιγότερο ύπνο απ’ όσο συνίσταται ή ότι θα πρέπει να μπορούν να αντεπεξέλθουν αρκετά καλά ρίχνοντας έναν υπνάκο εδώ κι εκεί. Ωστόσο, η καθιέρωση μιας σταθερής ρουτίνας πριν τον ύπνο είναι σημαντική.


Η ρουτίνα θα πρέπει ιδανικά να ξεκινά την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Μόλις δύσει ο ήλιος, αρχίστε να «κουρδίζετε» το νοικοκυριό:

  • Χαμηλώστε τα φώτα
  • Σταματήστε τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών/οθονών τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο
  • Περιορίστε την καφεΐνη
  • Κάντε ένα ζεστό μπάνιο
  • Κάντε μια ήσυχη οικογενειακή δραστηριότητα, όπως η ανάγνωση ενός μικρού βιβλίου
  • Εάν το παιδί σας ξυπνά τη νύχτα, πηγαίνετε το πίσω στο δωμάτιό του με όσο το δυνατόν λιγότερη ταραχή
  • Ορίστε μια ώρα αφύπνισης για το πότε επιτρέπεται στο παιδί να φύγει από το δωμάτιό του. Το παιδί μπορεί να παίξει ήσυχα μέχρι εκείνη τη στιγμή αν το επιθυμεί.




Εάν το παιδί σας έχει υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας ή δυσκολίες συμπεριφοράς στο σχολείο που πιστεύετε ότι μπορεί να συνδέονται με την έλλειψη ύπνου, θα πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτείτε τον παιδίατρο σας. Μπορεί να σας ζητήσει να κρατήσετε ένα ημερολόγιο ύπνου ή να έχει πρόσθετες προτάσεις για τη βελτίωση των συνηθειών ύπνου του παιδιού σας.



Check Also

Ξεσπά η Έλενα Παπαρίζου για τα MAD VMA 2022 – «Όχι στη βία, όχι στο μίσος»

Μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram επέλεξε η Έλενα Παπαρίζου να τοποθετηθεί δημόσια …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *