Το 2024 η ηλικία δεν θα είναι ο καθοριστικός ρόλος στο αν θα βγει μια γυναίκα ραντεβού, ενώ η ερωτική επαφή δεν θα είναι το πρώτο κριτήριο για το αν μια σχέση θα έχει προοπτικές.
Έτσι, λοιπόν, η Bumble, η πρώτη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης και γνωριμιών για τις γυναίκες, μοιράστηκε τις ετήσιες προβλέψεις της για τις νέες τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ραντεβού το νέο έτος. Τι είναι αυτό δηλαδή που θα κάνει μια γυναίκα να πει το «ναι» σε ένα ραντεβού με έναν άντρα το 2024;
Το 2022 οι singles επικεντρώθηκαν στην «εκ νέου ανακάλυψη», καθώς βγήκαν ξανά σε έναν κόσμο σχεδόν χωρίς Covid με νέες προτεραιότητες, νέες γνώσεις και ναι, νέους στόχους γνωριμιών.
Το 2023, ο κόσμος των διαδικτυακών γνωριμιών επικεντρώθηκε περισσότερο στην αμφισβήτηση του status quo και στην εξεύρεση ισορροπίας στον τρόπο με τον οποίο συνδυάζεται η ζωή κάποιου, με την αγάπη και όλα τα ενδιάμεσα πράγματα που μπορεί να τον αφορούν.
Σύμφωνα, ωστόσο με την έρευνα του Bumble, το 2024 πρόκειται να είναι «Έτος του Εαυτού».
Συγκεντρώνοντας πληροφορίες από μια έρευνα 25.000 χρηστών, τα δεδομένα δείχνουν ότι τους επόμενους μήνες, οι singles θα κοιτάζουν το «μέσα» όταν πρόκειται να καθορίσουν τι εκτιμούν και τι θέλουν σε μια σχέση.
Ας δούμε αναλυτικά τι σημαίνει αυτό και ποιες τάσεις θα κυριαρχήσουν στο dating.
Για αρχή η ηλικία πλέον, δεν θα είναι καθοριστικός παράγοντας για μία γνωριμία. Περισσότερες από τις μισές γυναίκες (59%) δήλωσαν ότι είναι πλέον πιο «ανοιχτές» στο να βγουν με κάποιον μικρότερο από αυτές. Οι καιροί αλλάζουν, όπως και η στάση μας, και γι’ αυτό το 45% των Ιρλανδών – για παράδειγμα – γυναικών ισχυρίζεται ότι οι ηλικιακές διαφορές στις σχέσεις γίνονται λιγότερο σημαντικές καθώς οι σύντροφοί τους μεγαλώνουν.
Σε δεύτερη φάση οι singles πλέον θα αναζητούν κάποιον που να τους δέχεται, όπως ακριβώς είναι. Η συνεχής πίεση για αυτοβελτίωση που έχουν καλλιεργήσει τα social media, έκαναν το 68% των γυναικών να πάψουν να ασκούν συνεχώς κριτική στον εαυτό τους – προσπαθώντας να γίνουν καλύτερες – και το αποτέλεσμα ήταν να μάθουν να είναι πιο ευτυχισμένες με αυτό που είναι στο εδώ και τώρα. Στην πραγματικότητα, το 40% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι πλέον θα βγαίνουν ραντεβού μόνο με άτομα που δεν θα προσπαθήσουν να τις αλλάξουν.
Αυτό που επίσης θα καθορίσει ένα ραντεβού το 2024 είναι το κατά πόσο έχει κάποια αξία για σένα η γνωριμία που θα κάνεις. Οι περισσότεροι singles δηλαδή, θα προτιμήσουν ως σύντροφο, σύμφωνα με την έρευνα της Bumble, κάποιον με κοινές προτεραιότητες. Ο όρος «Val-Core» αναφέρεται στην αύξηση των ανθρώπων που επιδιώκουν τη δέσμευση με άτομα, τα οποία ενδιαφέρονται για τα ίδια θέματα με αυτούς. Η έρευνα αναφέρει επίσης ότι οι γυναίκες είναι λιγότερο πρόθυμες να βγαίνουν ραντεβού με κάποιον με διαφορετικές πολιτικές απόψεις απ’ αυτές, ενώ για το ένα τρίτο των γυναικών, είναι απογοητευτικό, εάν οι πιθανοί σύντροφοί τους δεν γνωρίζουν τα τρέχοντα κοινωνικά ζητήματα.
Κάτι άλλο που θα επηρεάσει τον «κόσμο» των ραντεβού το νέο έτος, σύμφωνα με την έρευνα του Bumble, είναι το αν η επιλογή του ατόμου με το οποίο τελικά θα συναντηθούν ευνοεί την ψυχική τους υγεία, αφού σχεδόν 1 στους 3 ανθρώπους είναι πιο προσεκτικός όταν πρόκειται να βγει τελικά ένα ραντεβού, με αποτέλεσμα μάλιστα αυτό να γίνεται και πιο αργά απ’ ότι συνήθως. Πιο απλά, δηλαδή δεν θα είναι εύκολο το 2024 να πει κάποιος το «ναι» στο να βγει ένα ραντεβού, αφού θα πρέπει να είναι σίγουρος πως αν μη τι άλλο σε αυτό το ραντεβού θα περάσει καλά, ακόμα κι αν δεν προκύψει κάτι ερωτικό.
Παράλληλα, τα δεδομένα λένε πως σχεδόν το ένα τρίτο (32%) των ανθρώπων δήλωσαν ότι η συναισθηματική οικειότητα θα είναι πλέον πιο σημαντική για αυτούς από την ερωτική επαφή, με πολλούς να παραδέχονται ότι είναι στην πραγματικότητα πιο σαγηνευτική από τη φυσική σύνδεση. Από τις γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα, το 83% σημείωσε ότι ήταν σημαντικό γι’ αυτές οι πιθανοί σύντροφοι να κατανοούν τόσο τη συναισθηματική όσο και τη σωματική οικειότητα.
Μετά την ταινία της «Barbie» το περασμένο καλοκαίρι, οι συζητήσεις για τον ανδρισμό και τους ρόλους των φύλων κυριάρχησαν στον δημόσιο λόγο και φυσικά οι ερωτικές σχέσεις δεν έμειναν πίσω στις συζητήσεις. Το φαινόμενο του Ken και η συμπεριφορά τους προς την Barbie έγιναν μέχρι και test στο TikTok με αρκετές γυναίκες να χρησιμοποιούν την ταινία της γνωστής κούκλας για να διαπιστώσουν αν ο σύντροφος που έχουν επιλέξει είναι ο σωστός ή με λίγα λόγια συμφωνεί με την πατριαρχία. Κάπως έτσι στην έρευνα του Bumble, το 25% των ανδρών ερωτηθέντων είπε ότι έχουν αλλάξει ενεργά τη συμπεριφορά τους κι έχουν γίνει πιο ευάλωτοι και «ανοιχτοί» με τις γυναίκες και γενικά τους ανθρώπους που συναναστρέφονται, ενώ το ένα τέταρτο των ανδρών με το να μοιράζονται τα συναισθήματά τους είχαν καλύτερη ψυχική υγεία. Από την άλλη, το 32% ισχυρίζεται ότι η «έλλειψη ευαλωτότητας» αποτελεί πλέον για αυτούς ένα πρόβλημα στην επικοινωνία τους με τις γυναίκες.
Το 2024, πάντως οι ειδικοί προβλέπουν ότι θα δούμε και πτώση όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα, προς όφελος των γυναικών που επιλέγουν να χτίσουν ενεργά το δικό τους μονοπάτι, με 1 στις 3 (31%) γυναίκες να λένε ότι δεν επικεντρώνονται πλέον στην τήρηση των παραδοσιακών χρονοδιαγραμμάτων και ορόσημων για να δημιουργήσουν οικογένεια. Από όσες έλαβαν μέρος στην έρευνα, το 72% παραδέχτηκε ότι αναζητά μια μακροχρόνια σχέση ενώ μόνο το 23% δήλωσε ότι αναζητά σύζυγο. Για σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των γυναικών, αυτό σημαίνει ότι θα βγαίνουν ραντεβού μόνο με άτομα που έχουν την ίδια οπτική γι’ αυτά τα χρονοδιαγράμματα.
Τέλος, όσον αφορά για το αν δυο άνθρωποι θα βγουν ραντεβού, ο αθλητισμός φαίνεται πως θα είναι το πρώτο κριτήριο. Ίσως φταίει η επιρροή της Taylor Swift και του νέου της καλλονού, σταρ του αμερικανικού ποδοσφαίρου Travis Kelce, αλλά οι ειδικοί λένε ότι για 1 στους 3 (31%) singles, η κοινή αγάπη για τον αθλητισμό έχει γίνει πλέον «απαραίτητο», ανεξάρτητα από το αν κάνουν κάποιο άθλημα ή απλώς τους αρέσει να παρακολουθούν αγώνες. Η εμμονή κάποιου με τον αθλητισμό αλλάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο βγαίνειραντεβού με σχεδόν το ένα τέταρτο των ανθρώπων (24%) να λένε ότι είναι σημαντικό για αυτούς να παρακολουθούν αθλητικούς αγώνες ή τέτοιου είδους εκδηλώσεις μαζί με τον/την σύντροφό τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους singles της Gen-Z και τους Millennial.
Φαίνεται λοιπόν, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω πως κάθε single το 2024 θα αναζητήσει ουσιαστικά ραντεβού, που θα οδηγήσουν σε ουσιαστικές σχέσεις με έμφαση στην ψυχική του υγεία, την συναισθηματική οικειότητα, την αποδοχή και τους κοινούς στόχους που θα έχει με τον σύντροφό του. Τέρμα πια οι επιφανειακές σχέσεις.