Αρχική / -----Ροή θεμάτων / Ψωμί – Γιατί δεν πρέπει να λείπει από την διατροφή του παιδιού….


Ψωμί – Γιατί δεν πρέπει να λείπει από την διατροφή του παιδιού….

Η διατροφή αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επίτευξης ομαλής ανάπτυξης και υγείας ενός παιδιού.
Για τον λόγο αυτόν είναι επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης σωστών διατροφικών προτύπων από τα πρώτα κιόλας χρόνια της ζωής του. Οι σωστές ή οι λανθασμένες διατροφικές επιλογές από την παιδική και εφηβική ηλικία θα ακολουθούν το παιδί και στη μετέπειτα ενήλικη ζωή του. Προς την κατεύθυνση αυτή είναι απαραίτητο η καθημερινή διατροφή του να είναι πλήρης και να του εξασφαλίζει την ενέργεια αλλά και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αντεπεξέλθει στις καθημερινές σωματικές και πνευματικές του δραστηριότητες.



Δυστυχώς επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι σε μεγάλο βαθμό κάτι τέτοιο δεν επιτυγχάνεται. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία από τη μελέτη ΠΑΜΕΔΥ, μια πολύ σημαντική μελέτη που έρχεται να αναδείξει τα σημαντικά διατροφικά προβλήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα λοιπόν με την Πανελλαδική Μελέτη Διατροφής και Υγείας (ΠΑΜΕΔΥ), που εκπονήθηκε από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεγάλο ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού, όχι μόνο στους ενηλίκους αλλά και στα παιδιά, δεν προσλαμβάνει τις απαραίτητες ποσότητες σε κάποιες βιταμίνες όπως η βιταμίνη D και το φυλλικό οξύ και μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος.

Στον σίδηρο εντοπίστηκε χαμηλή πρόσληψη στο 35% του πληθυσμού, στο ασβέστιο στο 66%, στο φυλλικό οξύ στο 83%, ενώ στη βιταμίνη D το ποσοστό ανέρχεται στο 98%.
Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι τα εν λόγω συστατικά είναι απαραίτητα για την ομαλή σωματική και πνευματική ανάπτυξη και υγεία ενός παιδιού και θα πρέπει να δούμε πώς θα τα εντάξουμε στη διατροφή του.



«Τρόφιμα οχήματα» όπως το ψωμί
Όταν μιλάμε για παιδική διατροφή είναι πολύ σημαντικό να φροντίσουμε να προμηθεύουμε ένα παιδί θρεπτικά συστατικά χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα «τρόφιμα οχήματα». Τρόφιμα δηλαδή που είναι υγιεινά και παράλληλα μέσα στις συνήθεις διατροφικές επιλογές των παιδιών. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι το ψωμί.

Επιλέγοντας ένα θρεπτικό τοστ
Το ψωμί είναι ένα από τα τρόφιμα που καταναλώνει καθημερινά το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών. Ετσι αποτελεί το ιδανικό «όχημα» για τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών που μπορούν να συμβάλουν στην προαγωγή της υγείας τους.
Γνωρίζουμε ότι αποτελεί ένα βασικό συστατικό της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής, το οποίο καθημερινά θα πρέπει να υπάρχει στη διατροφή ενός παιδιού. Παρέχει σημαντικά ποσοστά ενέργειας, λόγω των υδατανθράκων που περιέχει, αλλά και πολλά άλλα όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β.



Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια υπάρχουν στην αγορά πολλές και θρεπτικές επιλογές, όπως ψωμί για τοστ, το οποίο αποτελεί πηγή σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνης D και φυλλικού οξέος, συμβάλλοντας έτσι στην καθημερινή πρόσληψη των απαραίτητων ποσοτήτων, σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή.
Είτε υπό μορφή σάντουιτς είτε συνοδευτικό στα γεύματά του, αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής του. Για τον λόγο αυτόν είναι σημαντικό να γίνεται η σωστή επιλογή ψωμιού, ούτως ώστε μέσα από αυτό το παιδί να προσλαμβάνει πολλά και απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.
Ετοιμάζοντας μάλιστα ένα τοστ με τροφές υψηλής διατροφικής αξίας, θα έχετε ένα πλούσιο διατροφικά γεύμα, φροντίζοντας τον οργανισμό του παιδιού σας.



Check Also

Tα 4 χρώματα που θα κυριαρχήσουν τo φετινό Καλοκαιράκι…..

Επί τέλους να μπουν τα ζωηρά χρώματα στη ζωή μας να διώξουν τις μουντές, μαύρες …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *