Αυτή την εβδομάδα, ο Κένεθ Μπράνα ξαναφοράει τα παπούτσια του Ηρακλή Πουαρό για να λύσει ένα «Μυστήριο στη Βενετία», η Νία Βαρντάλος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη για το τρίτο μέρος του « Γάμος αλά ελληνικά» και ο Κρίστοφερ Μπόργκλι υπογράφει μια βιτριολική σάτιρα της εποχής μας.
Μυστήριο στη Βενετία (A Haunting in Venice)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Παίζουν: Κάιλ Άλεν, Κένεθ Μπράνα, Καμίγ Κοτέν, Τζέιμι Ντόρναν, Τίνα Φέι, Τζουντ Χιλ, Άλι Καν, Έμα Λερντ, Κέλι Ράιλι, Ρικάρντο Σκαμάρκιο, Μισέλ Γέο
Περίληψη: Συνταξιούχος και αυτοεξόριστος στη Βενετία, ο Πουαρό παρευρίσκεται απρόθυμα σε μια σεάνς σε ένα στοιχειωμένο παλάτι. Όταν ένας από τους καλεσμένους δολοφονείται, ο ντετέκτιβ καλείται να διαλευκάνει το μυστήριο.
Ο Κένεθ Μπράνα μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ένα από τα πιο σκοτεινά, αλλά και κοσμοπολίτικα αστυνομικά μυστήρια της Άγκαθα Κρίστι.
Ο θρυλικός ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση και ζει στην μεταπολεμική Βενετία. Όλα αλλάζουν, όταν τον επισκέπτεται η Αριάδνη Όλιβερ, μια διάσημη συγγραφέας μυστηρίου και παλιά του φίλη, που ισχυρίζεται ότι έχει κάτι να μοιραστεί μαζί του και του υπόσχεται ότι δεν πρόκειται για έγκλημα. Ο Πουαρό παρασύρεται από τον ενθουσιασμό της και συμμετέχει σε μία σεάνς σε ένα παρηκμασμένο, στοιχειωμένο παλάτι, που ανήκει στη μεγάλη τραγουδίστρια όπερας, Ροβίνα Ντρέικ. Όταν ένας από τους συμμετέχοντες βρεθεί δολοφονημένος, όλοι θεωρούνται ύποπτοι και ο Βέλγος ντετέκτιβ βυθίζεται σε έναν νοσηρό κόσμο με πολλά μυστικά.
Στην τρίτη του και καλύτερη έως τώρα κινηματογραφική διασκευή ενός μυθιστορήματος της Κρίστι, ο Κένεθ Μπράνα καταφέρει να βρει τον πυρήνα της υπόθεσης, που δεν είναι άλλος από το αιώνιο ερώτημα. αν υπάρχει τελικά κάτι μετά από τον θάνατο.
Συνδυάζονταςτο whodunnit με το μεταφυσικό στοιχείο και τις ιστορίες φαντασμάτων, που λατρεύει το βρετανικό κοινό, σε αντίθεση με τις προηγούμενες απόπειρες του που είχαν επικεντρωθεί στο crowd pleasing, εδώ πετυχαίνει να δημιουργήσει σκοτεινές ατμόσφαιρες και ένα δεύτερο επίπεδο προβληματισμού, αξιοποιώντας μοναδικά την υπέροχη Βενετία, αν και το βιβλίο διαδραματίζεται στην Αγγλία. O ίδιος στον ρόλο του διάσημου ντετέκτιβ αποδίδει τον σκεπτικισμό του ορθολογιστή Πουαρό, που δεν μπορεί να ανεχτεί τίποτα άλλο πέρα από μία λογική εξήγηση, αν και φοβάται να εκμεταλλευτεί το βιτριολικό χιούμορ, που του έχει προσδώσει η δημιουργός του.
Γάμος αλά Ελληνικά 3 (My Big Fat Greek Wedding 3)
Σκηνοθεσία: Νία Βαρντάλος
Παίζουν: Νία Βαρντάλος, Τζον Κόρμπετ, Λούις Μάντιλορ, Άντρεα Μάρτιν, Αλέξης Γεωργούλης
Περίληψη: Η οικογένεια Πορτοκάλος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη, όχι για γάμο αυτή τη φορά, αλλά, για μια επανασύνδεση με τους φίλους του μπαμπά της Τούλας.
Η Νία Βαρντάλος και η οικογένεια Πορτοκάλος επιστρέφουν στην Ελλάδα για να εκπληρώσουν μια ιερή υποχρέωση.
Η Τούλα και ο Ίαν παραμένουν παντρεμένοι. Νέος σταθμός στις περιπέτειες τους, ένα ταξίδι στην Ελλάδα, όπου εκτός από την επανασύνδεση με τους συγγενείς, η Τούλα ελπίζει να εντοπίσει τους φίλους του πατέρα της,που έφυγε απ’ τη ζωή, και να τους παραδώσει το ημερολόγιο του, σύμφωνα με την επιθυμία του. Στο ταξίδι ης φυσικά τη συνοδεύει όλη η αξιαγάπητα εκκεντρική φαμίλια της, ενώ η άφιξη στο χωριό κρύβει πολλά μυστικά.
Καρποσταλική προσέγγιση, στερεότυπα περί της ελληνικής νοοτροπίας- κάποια από αυτά πετυχημένα και κάποια παρατραβηγμένα από τα μαλλιά- και μία προσπάθεια αισιόδοξης ενσωμάτωση της σύγχρονης πραγματικότητας- το ζευγάρι του Έλληνα με τη Σύρια προσφυγοπούλα, η γιαγιά από το χωριό που μοιράζει καρβέλια στους μετανάστες -χρησιμοποιούνται από τη Βαρντάλος, που αν και δεν της λείπει η ευαισθησία, δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει, άρα και να σατιρίσει εύστοχα τα χαρακτηριστικά της φυλής μας.
Εικόνες από την Πλάκα και το Μοναστηράκι έρχονται ως αποκορύφωμα της τουριστικής ατραξιόν μαζί με ένα soundtrack γεμάτο σκυλάδικα και μπουζούκια που δεν ξέρω κατά πόσο θα θέλαμε να θεωρούνται αντιπροσωπευτικά του τόπου μας.
Σιχάθηκα τον Εαυτό μου (Syk Pike /Sick of Myself)
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Μπόργκλι
Παίζουν: Κριστίνε Κούγιατ Θορπ, Άρικ Σάιθερ, Φάνη Βαάγκερ
Περίληψη: Η Σίγκνε έχει μια αρρωστημένη, ανταγωνιστική σχέση με τον άνδρα της, που την ωθεί σε περίεργα μονοπάτια, όταν εκείνος αναγνωρίζεται επαγγελματικά.
Ο Κρίστοφερ Μπόργκλι σχολιάζει την κυνική εποχή μας, με ένα βιτριολικό φεμινιστικό φιλμ, που συμμετείχε στο Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Καννών το 2022.
Η Σίγκνε και ο Τόμας διατηρούν μια αρρωστημένη, ανταγωνιστική σχέση, η οποία παίρνει μια άσχημη τροπή, όταν εκείνος αποκτά ξαφνικά αναγνώριση για το καλλιτεχνικό του έργο. Γνήσια αντιδραστική, η Σίγκνε επιχειρεί απεγνωσμένα να ανακτήσει το στάτους της, δημιουργώντας μια νέα, αδίστακτη περσόνα, η οποία τρέφεται από την προσοχή και τη συμπόνια των άλλων.
Φροντίζοντας από τα πρώτα λεπτά της ταινίας να υπογραμμίσει το βασικό του θέμα που δεν είναι άλλο από τον ναρκισσισμό και το πώς αυτός καλλιεργείται μέσα από τη σύγχρονη πραγματικότητα των social media, ο Μπόργκλι καθιστά σαφές ότι η κεντρική του- και εντελώς αντιπαθητική- ηρωίδα δεν είναι μία ψυχοπαθολογική περίπτωση, αλλά θύμα μιας κοινωνικής συνθήκης, μέχρι που τελικά γίνεται και η ίδια θύτης.
Με στοιχεία τρόμου που του εξασφάλισαν και μία μεταγραφή στο περιβόητο στούντιο Α24 και μια υποδόρια σατιρική διάθεση, ο Νορβηγός δημιουργός πέφτει τελικά στην παγίδα που καυτηριάζει: δηλαδή σε μία ναρκισσιστική επανάληψη δηλαδή του ίδιου μοτίβου, που δεν εξελίσσεται, αλλά μεταφέρεται από πλάνο σε πλάνο, λες και από μόνη της μία ευφυής παρατήρηση ή μία τολμηρή αναμφίβολα ιδέα μπορούν να καλύψουν τη διάρκεια μιας ολόκληρης ταινίας.
Ήρωας Κανενός (Viens je t’emmène)
Σκηνοθεσία: Αλέν Γκιροντί
Παίζουν: Zαν-Σαρλ Κλισέ, Νοεμί Λβοφσκί, Ιλιέ Καντρί
Περίληψη: Ο μοναχικός Μεντερίκ ερωτεύεται μια πόρνη, την Ιζαντόρα, με φόντο μια τρομοκρατική επίθεση, ενώ ένας νεαρός Άραβας εισβάλλει στην πολυκατοικία του.
Ο Αλέν Γκιροντί («Ο Άγνωστος της Λίμνης») υπογράφει ένα ανορθόδοξο ρομάντζο, που έκανε πρεμιέρα στην Berlinale.
Η πόλη του Κλερμόν-Φεράν, την παραμονή των Χριστουγέννων, δέχεται μια τρομοκρατική επίθεση. Σε αυτό το τραγικό κλίμα, ο Μεντερίκ, ένας μοναχικός νεαρός στα τριάντα του, κάνει έρωτα με την Ιζαντόρα, μια σεξεργάτρια, αρκετά χρόνια μεγαλύτερή του, την οποία ερωτεύεται παράφορα. Ο Σελίμ, ένας Άραβας άστεγος, βρίσκει καταφύγιο στο κτίριο του Μεντερίκ, εγείροντας τις υποψίες, καθώς μοιάζει με έναν από τους φερόμενους ως τρομοκράτες, σύμφωνα με το σκίτσο που έχουν δώσει στη δημοσιότητα οι Αρχές.Ο Μεντερίκ από την πλευρά του προσπαθεί να απελευθερώσει την αγαπημένη του από τον ζηλιάρη κτητικό σύζυγό της. Η συλλογική παράνοια θα αποδυναμώσει σύντομα τη σχέση του ιδιαίτερου αυτού ζευγαριού.
Μία παράδοξη ερωτική ιστορία, που σε σημεία εξοκείλει στην υπερβολή και την καρικατούρα -η εμμονή της Ιζαντάρα με το σεξ και οι θορυβώδεις οργασμοί της συμβάλλουν κατά πολύ σε αυτή τη λογική- συνδυάζονται χωρίς ουσιαστικό λόγο με μια τρομοκρατική επίθεση. Η ξενοφοβία των γειτόνων,που θεωρούν τρομοκράτη όποιον έχει μελαμψό χρώμα, και ο ρατσισμός σίγουρα απασχολούν τον Γκιροντί, που όμως δεν κατάφερε να ενώσει αυτές τις δύο παράλληλες ιστορίες, αφήνοντας τελικά ανεκμετάλλευτο το θέμα της διαφορετικότητας.
Παίζονται ακόμα:
Οι Αχώριστοι (The Inseparables)
Σκηνοθεσία: Ζερεμί Ντεγκριζόν
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Τάσου Νταπαντά, Κώστα Αποστολίδη, ΤάκηςΣακελαρίου, Ραφαήλ Αριστοτέλους, Νίκης Γρανά, Βαγγέλη Χαλκιαδάκη, Μυρτώς Ναούμ
Περίληψη: Οι περιπέτειες μίας μαριονέτας και ενός παρατημένου λούτρινου σκύλου, που έχει ανάγκη από έναν φίλο.
Οι σεναριογράφοι των επιτυχιών «Toy Story», «Paw Patrol» και «Ο Μεγαλοπατούσας», υπογράφουν μια από τις ακριβότερες ευρωπαϊκές παραγωγές κινουμένων σχεδίων.
Η ταινία ακολουθεί τις περιπέτειες του Ντον, μίας μαριονέτας με ανεξάντλητη φαντασία που το έχει σκάσει από ένα κουκλοθέατρο, και του DJ Doggie Dog, ενός παρατημένου λούτρινου, που έχει ανάγκη από συντροφιά. Kαθώς οι δυο τους συναντιούνται στο Σέντραλ Πάρκ, ενώνουν τις δυνάμεις τους και ξεκινούν μία επική περιπέτεια στη Νέα Υόρκη.
Πρόκειται για την τέταρτη σκηνοθετική απόπειρα του Τζέρεμι Ντεγκρουσόν, ο οποίος γρήγορα σαγηνεύτηκε από τον πλούτο της ιστορίας, τους χαρακτήρες της και τους ρεαλιστικούς και φανταστικούς της κόσμους. «Αυτό το ταξίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία μου “μίλησε” κατευθείαν, γιατί είναι μια λεπτή ισορροπία που πρέπει να διατηρήσουμε και εμείς, ως σκηνοθέτες, ειδικά στις ταινίες κινουμένων σχεδίων», αναφέρει ο δημιουργός.
Το τέλειο γεύμα
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Μερκούρης
Περίληψη: Ντοκιμαντέρ για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής.
Ένα κινηματογραφικό οδοιπορικό σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία και ΗΠΑ, στο οποίο αναζητούνται τα μυστικά της μεσογειακής διατροφής.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η Μεσογειακή Διατροφή είναι ευεργετική για την υγεία μας. Όμως, πώς ακριβώς συγκεκριμένα συστατικά της επηρεάζουν διαφορετικά μέρη του σώματός μας; Και πώς μια παράδοση αιώνων, που βασίζεται στη λιτότητα και την εποχικότητα, μπορεί να δώσει λύσεις σε ορισμένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα του σύγχρονου κόσμου; Ερωτήματα που στοχεύει να απαντήσει ένα ντοκιμαντέρ και παράλληλες δράσεις γύρω από το μεσογειακό τραπέζι.
Οι βασικοί χαρακτήρες της ταινίας έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην κατανόησή της και προτείνουν «το τέλειο γεύμα» για την υγεία μας, αλλά και την υγεία του πλανήτη.
Στο ντοκιμαντέρ συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Νικόλαος Σκαρμέας (ΕΚΠΑ – Columbia University), Αντωνία Τριχοπούλου (Ελληνικό Ίδρυμα Υγείας), Σμαραγδή Αντωνοπούλου (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο), Walter Willett (Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ), Miguel Angel Martinez-Gonzalez (Πανεπιστήμιο της Ναβάρα), Cecilia Samieri (INSERM) και οι βραβευμένοι σεφ Μαριάννα Λειβαδιτάκη και Xavier Pellicer. Επιστημονική σύμβουλος είναι η Μαίρη Γιαννακούλια (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Πηγή: bovary