Αρχική / -----Ροή θεμάτων / Γιατί ξεχνάω συνέχεια;


Γιατί ξεχνάω συνέχεια;

 Σου ξεφεύγουν συχνά πράγματα; Δυσκολεύεσαι να θυμηθείς; Δες που οφείλεται η απώλεια μνήμης και τι μπορείς να κάνεις.

O καθένας από εμάς μπορεί να βιώσει κάποια στιγμή απώλεια μνήμης. Η ήπια μορφή της τείνει να αυξάνεται με την ηλικία και γενικά δεν προκαλεί ανησυχία, όμως η προοδευτική απώλεια μνήμης λόγω ασθενειών όπως η νόσος Αλτσχάιμερ, μπορεί να είναι σοβαρή.

Αν η απώλεια μνήμης αρχίζει να επηρεάζει την καθημερινή σου ζωή ή εάν συνοδεύεται από άλλα συμπτώματα, τότε θα πρέπει να άμεσα συμβουλευτείς έναν γιατρό.



Τι την προκαλεί;

Πέρα από την νόσο που αναφέραμε πιο πάνω, η απώλεια μνήμης μπορεί να οφείλεται στα εξής:

* Ανεπάρκεια βιταμίνης Β-12

* Στέρηση ύπνου

* Κατανάλωση αλκοόλ ή ναρκωτικών ή φαρμάκων

* Αναισθησία από πρόσφατη χειρουργική επέμβαση

* Χημειοθεραπεία, ακτινοβολία ή μεταμόσχευση μυελού των οστών

* Τραυματισμός στο κεφάλι ή διάσειση

* Έλλειψη οξυγόνου στον εγκέφαλο

* Ορισμένοι τύποι επιληπτικών κρίσεων

* Όγκος ή μόλυνση στον εγκέφαλο

* Εγχείρηση εγκεφάλου ή εγχείρηση bypass

* Ψυχικές διαταραχές όπως κατάθλιψη, διπολική διαταραχή, σχιζοφρένεια και διασπαστική διαταραχή

* Έντονο στρες

* Συναισθηματικό τραύμα

* Δυσλειτουργία του θυρεοειδούς

* Ηλεκτροσπασμοθεραπεία

* Παροδικό ισχαιμικό επεισόδιο (TIA)

* Νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως το Huntington

* Σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) ή νόσος του Πάρκινσον

* Ημικρανία

Ορισμένες από αυτές τις καταστάσεις είναι θεραπεύσιμες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, η απώλεια μνήμης μπορεί να αντιστραφεί.



Πώς να θυμάσαι καλύτερα

Ενώ μια κάποια απώλεια μνήμης είναι αναπόφευκτη, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις έτσι ώστε ο εγκέφαλός σου να συγκρατεί τις πληροφορίες.

Άσκηση: Η άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορες βελτιώσεις στη λειτουργία της μνήμης. Δεν χρειάζεται να αφιερώσεις ώρες στον διάδρομο ή στο γυμναστήριο, βέβαια. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η σύντομη, πολύ ήπια άσκηση προκαλεί γρήγορες βελτιώσεις στη λειτουργία της μνήμης.

Ύπνος: Ο επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία. Ενώ οι ανάγκες ύπνου μπορεί να ποικίλλουν, η τυπική σύσταση για τους ενήλικες είναι επτά έως εννέα ώρες κάθε βράδι.

«Πρόβα» στις πληροφορίες: Μερικές φορές ο καλύτερος τρόπος για να θυμάσαι κάτι είναι η επανάληψη. Προσπάθησε να ανατρέχεις επανειλημμένα στις πληροφορίες μέχρι να τις «δεσμεύσεις» στο κεφάλι σου.

Γράψιμο: Όταν όλα τα άλλα αποτύχουν, σημειώστε τις σημαντικές πληροφορίες, ώστε να μπορείς να ανατρέξεις σε αυτές αργότερα.

Με πληροφορίες από Healthline, verywellmind.com



Check Also

Ποια ζώδια κάνουν καλή παρέα….

Υπάρχουν ζώδια που είναι γελαστά και κάνουν κέφι στις παρέες, υπάρχουν και…. ξενέρωτα χωρίς σταλιά …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *