Αρχική / ----SLIDER / Χορτοφαγική διατροφή: Η λύση στην παλινδρόμηση;

Χορτοφαγική διατροφή: Η λύση στην παλινδρόμηση;

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση αποτελεί το σύμπτωμα πολλών παθολογικών καταστάσεων. Από πιο απλές καταστάσεις όπως η διαφραγματοκήλη, μέχρι το έλκος, αλλά και τα επιπλέον κιλά. Πρόκειται για την «ανάποδη» πορεία των οξέων του στομάχου, όταν η βαλβίδα που σφραγίζει το όργανο της πέψης χαλαρώσει.

Τι περιλαμβάνει η συνήθης αντιμετώπιση της παλινδρόμησης;

Στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης βρίσκεται μία ομάδα φαρμάκων με το όνομα Αναστολείς Αντλίας Πρωτονίων. Τα τελευταία δρουν μεταβάλλοντας την οξύτητα του στομάχου, προλαβαίνοντας τη «χαλάρωση» της βαλβίδας. Η αποτελεσματικότητά τους, καθώς και η συμμόρφωση των ασθενών θεωρείται ικανοποιητική. Την ίδια όμως στιγμή, δεν λείπουν και εκείνα τα άτομα με παλινδρόμηση τα οποία δεν ανταποκρίνονται καλά στη φαρμακευτική αγωγή. Η ομάδα αυτή το ασθενών δίνει το «κίνητρο» στους ειδικούς για την ανεύρεση εναλλακτικών μορφών ανακούφισης ή θεραπείας της πάθησης.


Η χορτοφαγία δίνει τη λύση;

Σε μία πολύ πρόσφατη κλινική μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Εταιρείας (JAMA),  ασθενείς με λαρυγγοφαρυγγική παλινδρόμηση κλήθηκαν να «αποδείξουν» τον πρωταγωνιστικό θεραπευτικό ρόλο που μπορεί να παίξει η διατροφή. Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, εκ των οποίων η μία έλαβε Αναστολείς Αντλίας Πρωτονίων και η άλλη ακολούθησε μία αυστηρά Μεσογειακή ή χορτοφαγική διατροφή. Και στις δύο περιπτώσεις δόθηκαν οι γενικές συμβουλές για την καθημερινή διαχείριση της νόσου. Μετά από έξι εβδομάδες, ασθενείς και ειδικοί κατάφεραν να φανερώσουν πως η φαρμακευτική αγωγή δεν υπερτερούσε της χορτοφαγικής διατροφής. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις υπερτερούσε. Οι υποθέσεις για το «μηχανισμό δράσης» των φρούτων και των λαχανικών βασίζονται σε δύο δεδομένα:

  • Στην απώλεια βάρους που συνοδεύει τη χορτοφαγία.
  • Στην υψηλή περιεκτικότητα των φρούτων και των λαχανικών σε θρεπτικά συστατικά που «σβήνουν» τη φλεγμονή.

Πώς να εντάξετε στην καθημερινότητά σας τα αποτελέσματα της έρευνας;

Οι ειδικοί προτείνουν να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση σε τροφές που έρχονται από τη «γη», χωρίς όμως να αγνοείτε τη σημασία των υπόλοιπων διατροφικών συστάσεων που επιβάλλει η περίσταση.

  • Ελαττώστε τα λιπαρά ή καυτερά γεύματα
  • Προτιμήστε τις μικρές ποσότητες.
  • Αποφύγετε όξινες τροφές όπως οι ντομάτες και τα εσπεριδοειδή.
  • Ξανασκεφτείτε τη σοκολάτα, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και το αλκοόλ.
  • Μην ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό.

Κυρίως όμως αναγνωρίστε ποιες τροφές ή γεύματα προκαλούν τα δικά σας συμπτώματα και περιορίστε τα από το καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

Check Also

Προσοχή: Ακατάλληλα ή νοθευμένα χιλιάδες τρόφιμα κυκλοφορούν στην αγορά

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που δημοσίευσε το Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών για τα τρόφιμα που …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *